Künye
Afiş
- Ülke: ABD
- Süre: 1s 51dk
- Tipi: Uzun Metrajlı Sinema Filmi
- Orjinal Dili: İngilizce
- Tür: Dram
- Gösterim Formatı: 2D | Renkli | 2K
- Aspect Ratio: 2.35:1
- Vizyon Tarihi: 17 Şubat 2017 (Türkiye)
- Yönetmen: Barry Jenkins
- Görüntü Yönetmeni: James Laxton
- Kurgu: Joi McMillon, Nat Sanders
- Oyuncular: Mahershala Ali, Shariff Earp, Duan Sanderson, Alex R. Hibbert
Film Hakkında
89.uncu Oscar Ödülleri‘nde “En İyi Film” Oscar’ı kazanan “Moonlight” filmi, ana karakterinin üç farklı hayat dönemine odaklanıyor. Yönetmen Barry Jerkins ve Görüntü Yönetmeni James Laxton ana karakterin üç farklı epizodunu perdeye aktarmak için farklı kamera ve lens tercihleri yerine, bu dönemleri birbirinden ayırmak adına, filmin akılda kalıcı koyu renklerini kullanmayı tercih etmiş. Hatta bu sinematografi tercihi filmin afişinde bile kendini açık bir biçimde ifade ediyor.
Başlangıçta Yönetmen Barry Jenkins ve Görüntü Yönetmeni James Laxton, Amerikan bağımsız yapımlarında “Moonlight” gibi sosyal konularla uğraşan bir filmin genel olarak belgesel ya da realist görünümde olmasının beklendiğini ve bundan uzaklaşmak istediklerine karar verirler. Filmi seyircinin içine daldığı bir rüya gibi yaşatmak isterler. Filmin ana kahramanı Chiron’un karanlık dünyasını ve aynı zamanda Miami’nin renkli ve ışıklı atmosferini hissettirmek isterler. Bu yüzden film görsel doğasında yüksek bir kontrast ve gerilim gözlenmektedir.
Yönetmen Barry Jenkins ve Görüntü Yönetmeni James Laxton, “Moonlight”ın otantik duyarlılığını desteklemek için, Miami’deki gerçek mekanları kullanarak filmi çekmişler. Filmin eşsizlik hissini vurgulamak için geliştirilen bir başka strateji ise tüm çekim boyunca tek bir Arri Alexa XT Kamera kullanmış. James Laxton, geniş ekran formatında karakterlerin duygusal durumunu artırmaya yardımcı olmak için Hawk V-Lite Anamorfik Lenslerini film boyunca kullanmış.
“Moonlight” karakterlerinin görünümü ve ten tonları yine filmin görselliğinde çok konuşulan unsurlardan biri oldu. Yönetmen Barry Jenkins bakın bu konudaki görüşlerini nasıl dile getiriyor:
“Sinema, 100 yaşın biraz üzerinde ve yaptığımız filmler emülsiyonunun etrafında inşa edildi. Emülsiyonlar beyaz ten için kalibre edildiler. Aydınlatmak için her zaman cildin üzerine pudra koyduk. Ama Miami’de büyümek üzerine hatırladığım, nemli ve güzel siyah bir tene sahip oluşumdu. Herkesin cildinin hafızamı yansıtacak bir parlaklığa sahip olmasını istedim. Bunun için biz yağ kullandık.”
Kamera ve Lensler
Moonlight (2016) film çekiminde kullanılan kameralar ve lensler:
Kamera & Lensler:
- ARRI ALEXA XT Kamera
- Hawk V-Lite Lens Seti
- Angenieux Optimo A2S Lensler